We gaan op vakantie naar "huis"!!!

23 juni 2014 - Potts Point, Australië

En dan nu alweer ons laatste reisverslag!!! :(

Die 5 maanden zijn voor ons echt voorbij gevlogen. Het voelt voor ons of we echt pas een maandje weg zijn!!! En als we heel eerlijk zijn willen we ook nog echt niet naar huis.. :( Dus we hebben ons voorgenomen om te zeggen dat we voor een lange vakantie naar Nederland gaan! ;) Klinkt voor ons veel beter!

Maar goed, onze laatste weekjes in Sydney waren geweldig!! Met onze flyerjob zijn we na 1,5 week gestopt. We hadden ons eigenlijk maar voor één dagje ziek gemeld, omdat Lieke een griepje had. Maar het leven zonder werken beviel toch wel weer goed dus hebben we onze baan maar opgezegd zodra Lieke weer beter was. (Hoezo verwend!).

En ja, dan heb je opeens weer alle vrije tijd!!! We verkennen Sydney verder. Gaan naar Bondi beach en maken hier een wandeling langs de kust van Bondi naar Coogee. Super mooi!!!! Gelukkig is de zon ook weer gaan schijnen. Wat het natuurlijk nóg mooier maakt!

De dag erna is het bij ons natuurlijk ook voetbal ;) helaas is de wedstrijd Nederland-Spanje bij ons om 5u s ochtends. We besluiten dus maar op stap te gaan, zodat we daarna gelijk de voetbal kunnen zien. Zo gezegd zo gedaan. Even vergeten dat bijna alle kroegen hier om 3u sluiten. Pffff ja, daar staan we dan om 3u al op straat. We besluiten alvast maar naar het hostel te gaan, waar we de voetbal zullen kijken. We ploffen op de bank en doen ons best om niet in slaap te vallen. Gelukkig lukt ons dit en zien we de prachtige wedstrijd Nederland-Spanje met nog één Nederlander (Tinus) en 2 Duitsers.  Wij hebben het in ieder geval reuze naar ons zin gehad!!

Als we een aantal dagen later weer bij zijn gekomen van die prachtige wedstrijd maken we een uitstapje naar de Blue Mountains. Ook weer een super mooi natuurgebied waar we meerdere wandelingen maken.

Verder bezoeken we China Town en gaan we bij Paddy's Market opzoek naar een oranje outfit voor de volgende voetbal wedstrijd.  We hebben kaartjes gekocht om de wedstrijd Australië - Nederland in een club te kijken.

Gelukkig slagen we bij Paddy's Market en vinden we een oerlelijk namaak oranje voetbal
shirt ;). Maakt ons niet uit, als het maar oranje is!!

Deze wedstrijd speelt zich bij ons om 2u snacht af, dus voor ons gunstiger. We trekken onze prachtige oranje shirt aan, verven vlaggetjes op de onze wangen en begeven ons met 3 andere Nederlanders, 1 Argentijn en 1 Engelse naar de club.

En dan als we binnen zijn..... hahahahaha...... het is net thuis!!!!!! Geweldig!!!! Alles is oranje, de meeste mensen praten Nederlands en er zijn kroketten!!!!!!!!! Eindelijk!!!!

De avond begint met een DJ. En dan een half uur voor dat de wedstrijd begint knallen opeens  de Nederlandse carnavals krakers uit de speakers!!! Wij kunnen ons lol niet op en maken dus toch nog een beetje
Carnaval mee!!!! Kei leuk!!!!!

Uiteindelijk begint de wedstrijd. Super leuk om dit te zien in het gezelschap van heel veel Nederlanders, maar ook genoeg Australiërs!!! Wat het extra leuk maakt! Gelukkig druipen de Australiërs af en vieren wij de overwinning met een broodje kroket!!!

Echt.., normaal is een kroket een kroket, maar na 5 maanden geen kroket, ga je de kroket echt waarderen!! ;)
Het was in ieder geval een prachtig avondje!!

En dan opeens breekt ons laatste weekend van onze reis aan!!! We kunnen er maar niet overuit dat het zo snel is gegaan en hebben onwijs veel moeite met het idee om weer het gestructureerde leven in te stappen. Uiteraard hebben we jullie allemaal wel onwijs gemist en dat is ook de reden om naar huis te komen!

We vieren ons laatste weekend met etentjes en op stap gaan. We hebben er een mooie afsluiting van gemaakt!!!!!

Onze reis:
154 dagen later, 6 landen gezien, in 100 verschillende bedden gelegen, 408 verschillende WC's gezien, welgeteld 1x ruzie gehad in de supermarkt over kipfilet of gehakt, 60x in de bus (busjes) gezetten , 24x in de trein, 2x op de motor, 2x op de fiets, 5x op de scooter, 7x in het vliegtuig, 2x in een mini vliegtuig, 10x op de boot en 56 dagen in een camper.

We kijken terug op een geweldige tijd die niemand ons meer kan afpakken!! Wij vonden het geweldig!! En we zijn blij dat we deze kans hebben gekregen!!

We hebben gelachen, gehuild, geleerd, nieuwe mensen ontmoet, nieuwe culturen ontdekt, maar vooral onwijs genoten!!! We hebben een stukje van de wereld mogen ontdekken en zullen dit nooit vergeten!

We zeggen gedag tegen Sydney en gaan nu voor de laatste keer in het vliegtuig stappen. Over een uurtje worden we opgehaald en we zullen over ongeveer 24 uur onze voeten weer op Nederlandse bodem zetten.

Hoe lang zal deze vakantie duren? ;)

We willen alle mensen die ons gevolgd hebben heel erg bedanken!! Jullie reacties onder onze verslagen waren echt TOP!!

Tot zo!!!!!

DIKKE KUS!!! L&L

1. Ina:
    23 juni 2014
    Ja hoor 20 januari....daar gaat ze dan...5mnd weg. Iedereen roept: straks zal ook jij zeggen dat het snel is gegaan. De eerste weken en maanden geloof ik daar helemaaaal niets van. En dan toch is het morgen zo ver. Lang leve whattapp, skype , fb en jullie blog. Ik zeg dus morgen ook.....toch ineens voorbij. We hebben je natuurlijk gemist, maar ook met je meegenoten van je geweldige reis met alle mooie belevenissen. Als jullie dit nog lezen....goede reis en tot morgen . Xxxx
  2. Kitty Choenni:
    23 juni 2014
    Beste Diva's, leuk verhaal weer! Half jaar geleden liep ik ook nog op Paddy's Market, Bondi Beach etc, zo herkenbaar allemaal.
    Deze geweldige ervaring kunnen jullie in je zak steken, die neemt niemand meer af. Hier is de tijd ook voorbij gevlogen. Hele goede reis terug naar Nederland, jammer dat jullie de wedstrijd van vandaag moeten missen maar jullie krijgen nog een herkansing NL is toch door in hun groep. Liefs Kitty
  3. Elly:
    23 juni 2014
    Goede reis en welkom thuis straks!!!!!
    Xxxxxxxxx
  4. Ger Korsmit:
    23 juni 2014
    Een laatste verhaal met een snik en een lach. Mogelijk zijn jullie al onderweg. Heb de verhalen altijd met veel plezier gelezen. Het is een ongelooflijke mooie tijd geweest voor jullie die je niet snel, zeg maar nooit zal vergeten. Mocht je ooit in een dipje zitten kijk dan terug op je belevenissen en je ziet wat je wel aankon. Hele goede terugreis. Het mooie weer hier in Nederland wacht op jullie :)
  5. Lisette Korsmit-Ossevoort:
    24 juni 2014
    Welkom thuis meiden!
    Het was een genot om jullie verhalen te lezen en jullie te volgen. Een ervaring om nooit te vergeten!
  6. Jack en Anne-Marie:
    25 juni 2014
    Hoi Lieke en Louise
    Welkom in Nederland, jammer dat het weer voorbij is, wij hebben genoten van jullie verhalen, ik hoop dat de cultuur schok niet te groot zal zijn, maar daar slaan jullie je vast wel zonder moeite ook wel doorheen.
    groetjes zie je donderdag